Hela veckan har jag arbetat med ett utskick om höstens nyheter till återförsäljarna. Jag ska inte ställa ut på Formex i nästa vecka utan kommer att kommunicera med mina butiker på annan väg istället - först via hederligt postutskick. Självklart väljer jag inte någon enkel lösning med färdiga mappar, glossiga broschyrer eller så. Nej, eget och kreativt ska det förstås vara och vad betyder det? Jo det betyder att man får lägga mycket tid på dem. Roligt och pyssligt men just tidskrävande. Så förutom att fota produkterna, layouta den skriftliga produktpresentationen och pilljobbet med få till begripliga prislistor med rätt produkter så har jag ägnat mig åt att klippa resårsnöre i 1-meterslängder, knyta ihop dito längder till snoddar, klippa och vika svart kartong till lämpliga mappstorlekar. Dessutom vill jag skicka med lite olika prover så jag har tillverkat små hängen med pärlfärgsprover och så disktrasor med alldeles nytryckta paketomslag. Nämnde jag skriva kuvert och klistra etiketter också? I sisådär 50 ex. Hoppas nu återförsäljarna gillar utskicket och shoppar loss ordentligt av höstens nyheter. Nu åker jag till posten.
lördag 7 augusti 2010
utskick modell större
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Jag tycker det låter så kul att inspirerande! Och att det finns fler än jag som tycker att det där lilla extra, att få in känslan är viktigare än att det ska gå snabbt och vara glossigt! :)
SvaraRaderaHeja!