måndag 19 april 2010

premiär för...



Som man kanske kan förstå av inredningen i nya butiken är jag road av äldre möbler; av att ge dem ett nytt liv med hjälp av färg och tyg och av att blanda stilar. Med tanke på att jag då och då får frågan om möblerna i inredningen är till salu känns det som ett naturligt steg att faktiskt börja sälja möbler. Och nu är det dags, premiärdags för RETRO CHIC by erika tubbin - nyrenoverade möbler med nya eller gamla tyger. Stilen kommer främst hålla sig kring 40-50-60-70-tal och jag lovar; det blir mycket svart och vitt. Eftersom butiksytan inte är enorm och jag ska klämma in renoveringarna i ett redan hektiskt schema så blir det inte så många möbler i taget - däremot ska jag försöka fixa något nytt ganska ofta! Bilder på nyheterna kommer att dyka upp här så fort jag hinner och jag bjuder på de första redan nu: stolarna FISKEBY i svart med färgstarkt 70-talstyg. Bilder från loppisskick till RETROchict nystuk.




Några timmar senare... stolar FISKEBY/RETROchic, 799 kr/st eller 1499 kr för två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar