torsdag 15 april 2010

en byggställning är en byggställning är en byggställning...




Sen jag flyttade in i min nya lokal på Hospitalsgatan har mitt (och grannbutikernas) största irritationsmoment, förutom all is och snö i vinter, varit byggställningen på "min" fastighet. Sikten in till våra butiker är minimal, folk vågar inte gå in under ställningen pga diverse arbeten som uppförs ovanför huvudet på dem, ja ni förstår att det inte varit lätt att få folk att hitta in hit. Nu är det snart dags för rivning (nästa vecka ryker den!) och jag kan tydligen börja se på den med andra ögon. Tanken på att den snart är ett minne blott har en viss försonande effekt. Tog kameran för att fota min nymålade skylt - också försenad av vinterns kyla och diverse andra oturligheter - och svepte samtidigt över ställningen med linsen. Och där fanns ju...trassel! Från irritationsmoment till inspirationskälla på bara några sekunder. Kanske kan bli ett nytt vykort? Ja så det kan gå när perspektivet skiftar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar