söndag 4 april 2010

plötsligt händer det


Igår stod jag i butiken som i vårsolen kändes lite ödslig. Fika med en gammal kompis som jag inte träffar så ofta lyste upp förmiddagen. Efter det lite lugnt och tråkigt. Ingen dator med att förströ sig med. Inga smycken som behövde tillverkas. Men gud vad bra det är att ha lite lugnt och tråkigt ibland. Det är då tanken kan hinna ikapp och bubbla upp till medvetandets yta. Sittandes vid kassadisken med en kopp te tittade jag ut över butiken och mitt sortiment och hepp - helt plötsligt kom grundidén för höstens kollektion för mig! Ja så nu är det bara att översätta idén till konkreta mönster och produkter, men det är ju petitesser nu när grundidén är kläckt ;) Ledtråd till vad du kan vänta dig? Nja, men jag kan säga att mina olika typer av produkter ska kopplas ihop på ett förhoppningsvis kul och klurigt sätt. Men hur får du se först fram i höst. Så ha det lite lugnt och tråkigt så länge. Plötsligt händer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar