onsdag 26 maj 2010

förberedelser för trädgårdsdag


Förberedelserna för Trädgårdsdagen på Färgargården pågår för fullt. Förutom att jag ska ha med mig en del smycken, träskor, trasor och annat sälja ska jag få till två blomstrande stolar har jag tänkt. Kungligt fina ska de bli är det meningen. Än så länge är de bara målade och preparerade för plantering, det slutliga arbetet får nog bli på fredag kväll. Imorrn ska några silverhjärtan trasslas till för att också pryda stolarna. Kan vara värt att ta en tur till Färgargården för att få se resultatet! Och förstås för att njuta av allt annat fint som finns där; plantor, hantverk, fika, folk och fä (ja det brukar finnas kaniner och höns också) i ljuvlig försommarmiljö. Och deltar man i tävling på plats så kan man vinna bricka formgiven av Erika Tubbin speciellt för stadsträdgårdsmästarn, jojomän. Vi ses!


Trädgårdsdag vid Färgargården, lördag 29/5 kl 11-16.

3 kommentarer:

  1. Spännande med stolarna,måste komma och titta
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Jätte häftiga stolar!
    Får se om jag kommer mellan skurarna!

    Helene

    SvaraRadera
  3. Tack! om ni inte hade möjlighet att titta så finns nu bilderna i nästa inlägg. Vinnande stolar... :)/Erika

    SvaraRadera