tisdag 13 juli 2010

C - tro dina ögon


kollektion TRO DINA ÖGON, speciellt framtagen för Visualiseringscenter C.
Produkterna säljs i centrets butik.

Jahapp, så är de flesta av de första produkterna i kollektionen för Visualiseringscenter C klara! Bara vykort fattas, det får fixas efter tryckeriets semester. Är helt nöjd om jag får säga det själv, hoppas att centret och framförallt kunderna i butiken där också gillar :) Och hur har jag då tänkt när jag tagit fram mönstret? Jo, såhär:


"Att visualisera handlar till stor del om att se och synliggöra. Genom modeller, kartor, datorgrafik, program, filmer och föreställningar. Ögat blir väsentligt, både för den som tolkar och presenterar materialet och för den som ska ta emot och förstå det. I det här huset gör forskare, studenter och pedagoger stora insatser för att du och jag ska kunna förstå och ta till oss komplicerad information. För att du ska kunna tro dina ögon.
Mönstrets cirklar hämtar form och inspiration från byggnaden. På den nybyggda förbindelsegång som kopplar samman de gamla byggnaderna där utställningar och domteater inryms är fasaden täckt av perforerad plåt. Hålen gör mig nyfiken, vad finns där innanför? Att titta in genom en begränsad öppning gör det också lättare att fokusera på vad som gömmer sig där bakom. Lättare att se helt enkelt."

Nyfiken på Visualiseringscenter C? Gå dit vettja, det är väl värt ett besök. Eller kolla föralldel in hemsidan!

1 kommentar: