torsdag 4 mars 2010

hålla ut

Nu är Hospitalsgatan skrapad från den värsta snön och isen så att det faktiskt går att ta sig fram och till och med parkera en och annan bil. Koner och plastbandsavspärrningar är också borta, nu går det att komma in under byggställningen för ett besök hos mig eller någon av mina butiksgrannar. Än ett tag får vi stå ut med ställningen och med den dröjande våren men känns det ändå inte lite ljusare just idag? Maken får visserligen fira födelsedag utan snödroppar men jag läste i dagens tidning att någon hittat vintergäck i trakterna så det är väl inte alltför långt borta med lite vårfägring.

Under tiden jag väntar på ännu ljusare tider rensar jag i materialskåpet där allt åkte in huller om buller vid flytten. Och funderar på vad jag ska göra av allt jag har i lådorna! Det är förvisso inte så pjåkigt, att utgå från befintliga material runt omkring mig är något av en specialitet om jag får säga det själv. Men lite mindre snö, is och ställning och lite mer vårblommor, fin färdig fasad och några fler kunder skulle inte skada. Tills dess - hålla ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar