fredag 12 mars 2010

öschöte guskelov


Funderar mycket kring hur man kan gestalta Östergötland i form och mönster just nu, av flera anledningar. Dels ligger jag i slutspurten på det uppdrag jag fått från Östsvenska Turistrådet om att ta fram musmattor och vykort. Dels vill jag gå vidare med samma mönster och erbjuda en liten kollektion produkter till turistbyråerna i länet. Och dels funderar jag på en eller flera produkter för ansökan till årets östgötska konsthantverk som presenteras på Östgötadagarna i september. Vilka symboler eller kännetecken vill jag bygga mitt mönster på? Och hur får jag in det i min egen mönsterdialekt - trassel? Och förstås - vilken typ av produkt ska jag sätta mönstret på? Jag klurar vidare och återkommer i frågan när jag kommit fram till något lite mer bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar