tisdag 9 mars 2010

mellandag


"Röjer ingen bråte idag."

Idag har jag bestämt att jag tar ut en mellandag. Ni vet en lite lugnare dag när man förvisso kanske måste vara på jobbet men man kan ta det lite lugnt och stå och hänga vid kaffemaskinen titt som tätt och prata strunt med kollegorna. Finns säkert (absolut!) några borden som borde bli gjorda men det går ju att göra dom imorgon också. Tror jag säkert. Och jag måste vara i butiken, det måste jag så gärna, men jag tänker inte göra jättemånga knop extra. Har iochförsig inga kollegor att prata strunt med men studera några bloggar, skriva lite på min egen, testa några nya smyckesidéer kan jag tänka mig att göra förutom att ta hand om trevliga kunder förstås. Sen kan jag sitta med tekoppen och titta ut på bakgården där det inte bara vårdoppar från taket, det hällregnar snarare. Supervackert med solen som skymtar nånstans bakom huskropparna. En sån mellandag tänker jag ha idag. Så kan jag köra fullfart med alla borden imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar