torsdag 25 mars 2010

massa mässor, massa bära


Efter att ha ställt ut på Formex i januari och i samma veva flyttat hela butiken på 110 kvm till 65 mer centrala kvm så kändes det som att jag inte ville bära en grej till på läääänge. Har fortfarande ouppackade kartonger med sånt som blev över i arbetsrummet hemma i villan. Men med ett minne som en guldfisk (kan faktiskt vara bra ibland!) så hamnar man snart där i det man inte ville uppleva igen. I det här fallet i bärandet och kåkandet, eftersom jag i ett svagt ögonblick glatt sa ja till att ställa ut på en mässa igen. Inte lika stor som Formex, och som tur är inte lika långt bort, utan här i Norrköpings nya Stadium Arena. Och i helgen är det dags, så nu packar och förbereder jag så mycket det bara går. Och även om det är lite svårt att ladda inför kånkandet så vet jag ju att det blir kul när man väl är där, på plats och håller på att installera sig.
Göra iordning montern är nästan lika roligt som att träffa allt folk när mässan väl är öppen. Monterinredningen den här gången kommer att spegla inredningen i butiken; med en liten möbelstapel och mycket svart och vitt. Och eftersom jag valt att stå på mässans område Trend&mode blir det fokus på smycken och accessoarer - de senaste dagarna har jag tillverkat smycken av både nya och gamla modeller som ska följa med dit.

Mässan i sig täcker även in Hem&villa, Bil, båt& motor, Den goda maten, Resor&upplevelser och Hälsa&Fritid. Underhållning i form av modevisning, artisterna Ola, Sibel och Pauline, inspiratörer som Simon & Thomas samt ponnyridning och bautastor bilbana bjuds. Jag hoppas traktens bor tar sig dit en masse så att vi blir många som möts innan det är dags att bära hem alla grejer igen.

Massa Mässor i Stadium Arena har öppet lördag 27/3 kl 10-17, söndag 28/3 kl 11-16. Entré 60 kr/person alt 100 kr/familj. För program/info kolla: www.massamassor.se.
ateljé erika tubbin på Hospitalsgatan 6A håller stängt lördag 27/3 och öppnar 11 på fredag 26/3 pga mässan.

2 kommentarer:

  1. Hej!Hittade din sida av en slump(eller om det va ödet ;)
    Jättefina grejer.
    Jag gör själv trasselhjärtan mm,så det kändes lite som att "hitta hem".
    Tittar in nån dag i butiken!
    Trevlig Påsk & kram!
    Marita

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade, oavsett slump eller öde ;) Varmt välkommen in i butiken! Kram Erika

    SvaraRadera