måndag 15 mars 2010

kontemplation över en tekopp


Fina muggar från kermiker Anki Wolter, www.wolterkeramik.com

Började dagen med en rask promenad i solskenet och nu sitter jag med min tekopp framför datorn. Tänker att jag måste bli bättre på att strukturera mina dagar, inte göra tursen småsaker samtidigt, inte skjuta på de lite större, tyngre projekten. I min värld är ett större projekt allt från att leta upp bästa fraktalternativet för min leveranser, välja rätt telefonabonnemang, sälja in mina produkter till lämpliga kunder, göra en genomtänkt budget och kanske en arbetad plan för min verksamhet. Tänker att det vore skönt om någon annan kunde göra de här sakerna åt mig så att jag kunde ägna mig åt att göra det som är lätt och roligt; att komma på och formge nya prylar. Men så tänker jag att det är ju helheten med att driva ett företag som är så fantastisk, att alla delar behövs och att omväxlingen blir så stor. Men så tänker jag att det finns andra som är bättre än jag på vissa av bitarna och att det skulle vara nyttigt att få en skjuts av någon annans regi och energi ibland. Och så märker jag att jag har tänkt runt runt en stund och inte kommit någonvidarevart så då sätter jag igång med något som faktiskt behöver göras. Kanske inte något av de större projekten, och kanske inte heller någon rolig formgivningssak utan något som helt enkelt ligger högst upp i pappershögen och bara måste göras. Så nu gör jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar