onsdag 9 juni 2010

mycket på gång...

Japp så är det! Ett par nya återförsäljare - NiddyNoddy i Midsommarkransen och Visualiseringscenter C - har fått/ska få sina första leveranser med trassliga produkter. Träskor packas för leverans till Torg1 i Vaxholm, trasor skickas en masse till några svenskbutiker USA och dn'a i Göteborg behöver påfyllning av både broscher och trasor. Till Vis C ska det också bli specialdesignade produkter, vad och hur är ännu under diskussion och fundering. I bakhuvudet klurar jag på tänkbara inspirationskällor till mönstret - vad är egentligen C? Och så försöker jag få till besked eller i varje fall ett möte angående ett formmarknadsföringsprojekt som jag har kläckt idé till. Vill någon finansiera och vem i så fall? På det försöker jag tänka ihop höstens kollektion av trasor, handdukar, brickor etc. Ska prover kunna göras i tid för att kunna säljas in i tid och sen tillverkas i tid för leverans till butiker till hösten så är det hög tid att ha mönster och idéer klara de närmsta veckorna. Jag har iallafall en tanke för höstens kollektion, eller egentligen två: 1. tema: smycken för hemmet 2. färg: svart. Det känns bra.





Sist men inte minst: planering, planering, samordning och planering av BröllopsYra i Gamla stan. Vad är det? Jo ett festligt evenemang för att fira kärleken och visa upp många butikers produkter och tjänster i mina kvarter. Musik i Olai-parken, festdukningstävling i "Bankkyrkan", extraöppet i butikerna, fina erbjudanden och mycket annat. Bland det roligare: frizon för republikaner hos Antikvariatet. Kolla, kolla, kolla här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar