lördag 5 juni 2010

vackare vardagsvara


Ju mer jag håller på med form, ser och håller koller på form, desto mer kräsen blir jag vad gäller det jag själv vill ha. Inte för att jag nånsin inte varit kräsen, men ändå, än värre blir det med åren. Utbudet idag är ju otroligt stort och dessutom tillgänligt, på nätet hittar du allt och lite till och tom i närmsta mataffär finns inredningsdetaljer i - åtminstone ibland - hyfsad form. Och då känner jag mer och mer sällan ett verkligt ha-begär, även om mina närmaste säkert har svårt att förstå vad jag skriver här nu :) Men så känner jag i allafall och så ibland dyker det upp något som jag tycker är sådär fantstiskt fint och bra och välgjort och funktionellt och supersnyggt. Igår hittade jag pajformarnas pajform, så enkel och så genialisk från Vardagsbruk. Kantens kugghjulsliknande strama vågor delar upp pajen i lämpliga portionsbitar och gör den SNYGG. Å så heter den Varsågoda, bara en sån sak. Närstående får gärna notera formen på min önskelista inför höstens födelsedag. Kan tänka mig både svart och vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar