torsdag 11 februari 2010

dagens fråga



Dagens fråga: Vad kan man använda en skärbräda och glasunderlägg till förutom till just skärbräda och glasunderlägg? (Glasunderlägg från za.form.)

Samtidigt som snickarna jobbar med att installera ett litet kök (jippi!) i butiken så sitter jag och funderar på nya produkter. Pratade mycket med formpress, min brick- och skärbrädeleverantör, på Formex om möjligheter, maskiner och tillverkningsmetoder. Sedan dess har jag försökt klura på vad man kan göra för helt andra produkter av en skärbräda eller ett glasunderlägg. Vill gärna kunna få ut flera användningsområden från en och samma grund så det krävs en rynkad panna och några trassliga tankar för att komma fram till något. Nu tror jag att jag har några bra idéer, sen återstår förstås att se om det är tekniskt/praktiskt möjligt och kanske viktigast av allt - om priset blir hållbart. Alltid lurigt när man håller sig till svensk produktion. Det blir ofta lite dyrare, också med tanke på att upplagan oftast inte är så stor men så mycket roligare att veta att allt jag tar fram görs inom räckhåll. Lättare att kommunicera med tillverkaren är det också, inte helt oviktigt så att resultatet blir som jag har tänkt mig. Vad det är för produktidéer jag har? Vill inte avslöja allt än men en ledtråd till en av idéerna kan jag ge: tick-tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar