måndag 15 februari 2010

koppar is da shit



Just nu är jag mycket förtjust i koppar, kanske inte en samling bakformar på en vägg, men som metall att bryta av med till andra kallare metaller eller som insmugen accent i en vit värld tex. Hade turen att hitta några fina taklampor i koppar på Erikshjälpen häromveckan och några av dem hänger nu i mitt arbetsrum ihop med en samling vita lampor av olika slag. Hantverkarna tittade lite konstigt på mig när jag bad om fem takuttag osymetriskt placerade mitt i rummet under renoveringen men jag är supernöjd med resultatet. Slår iallafall lysrörsramp med hästlängder :)


I ett alldeles nygjort smycke har det också smugit sig med en bit koppar, en snart ogiltig 50-öring som får evigt liv i ett halsband. Gör sig finfint ihop med silvertråden tycker jag. Snart i en webbutik nära dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar