tisdag 9 februari 2010

kreativa grannar


Foto: Carl Wilhelm Tubbin (8)

En av de bästa sakerna med att ha flyttat är att jag nu har en himla massa trevliga grannbutiker omkring mig. Där jag låg tidigare fanns ett bra fik, en av stans bästa frisörer samt ett par trevliga yngre killbutiker - och det var det hela (de sistnämda tar för övrigt över min gamla lokal :). Nu har jag klädbutiker, tygbutiker, inredningsbutiker, presentbutiker, brudklädesbutik, köttaffär, tebutik, leksaksbutik, guldaffär och mycket mycket mera precis inpå knuten. Fantastiskt roligt och många nya människor att lära känna. Flera har jag träffat tidigare i olika sammanhang, på mässor och i företagarnätverk till exempel, och flera av dem dök roligt nog upp på invigningen i fredags. Några av de mer kreativa är floristerna på Green Room runt hörnet. Vi kommer säkert att hitta på roliga aktiviteter ihop framöver - brud och bröllop är ett troligt tema med blommor och smycken. Till invigningen kom de med det trassligaste blomsterarrangemanget (förstås!). Kommentaren på kortet ("Mycket bättre med en blomma!") syftar på min disktrasa med "istället för en blomma"-text, som man kanske kan förstå är den inte så populär hos floristerna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar