onsdag 10 februari 2010

hjärtlig vecka


Med tanke på att det är Alla hjärtans dag på söndag har jag tillverkat ett stort antal hjärtan den senaste tiden. För visst vill man ge ett hjärta till sitt hjärtans kära? Hos mig finns det tex hjärtan med plastring i eller med skruv i. För eftersom jag är jag och jag inte gillar när det blir för sött och gulligt, och det har ju just hjärtan en viss tendens att bli, har jag fyllt dem med sådant som bryter av eller som är lite oväntat. Den transprenta cirkeln av plast är dessutom återvinning av högsta klass - den kommer från förpackning med tomma CD-skivor, ni vet en sån där rund burk med typ 50 skivor i. Överst i högen som några små stoppklossar eller utfyllnad ligger ett litet gäng med plastringar. Tänk att vara tillverkad endast för att ligga som utfyllnad i en förpackning, så fånigt! Nu kommer de i allafall till någon mer glädje intrasslade i trådigt hjärta. Vill man vara lite symbolisk av sig kan man ju säga att cirkeln står för evigheten, som i evig kärlek förstås. Tar man istället en skruv skulle man kunna säga att kärleken ofta är lite skruvad... Den här veckan kostar dessa hjärtan 349 kr (ord.pris från 399 kr) både i webbutiken och på Hospitalsgatan 6A. Från mitt hjärta till ditt - ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar