torsdag 4 februari 2010

nu smäller det i Norrköping - dags för öppning!


Bild lånad från www.nt.se - foto: Michael Svensson.

Nu börjar det se skapligt ut i nya butiken och det är ju tur eftersom vip-invigningen är ikväll och allmäna öppningen imorgon lördag. Och det ser faktiskt ut ganska ungefär som jag tänkte mig när jag skrev på kontraktet för knappt två månader sen - ungefär så och mycket bättre :) Lokalen är så himla fint renoverad av hyresvärden, jättekul med någon som liksom jag månar om detaljer. Snygga brytare och kontakter som matchar fastighetens ålder, vackra snickerier, den högre takhöjden som tagits fram, golven som letats fram under linoleummattorna. En favorit är dörren till toaletten med upptaget/ledigt-lås med text på tyska. Lägg på det till en händig man som hjälpt mig med att montera hyllor, stolar (på väggen), golvlampor (i taket), att lägga golvmatta (på kassadisken), att gömma högtalarna (under kassadisken), att bära sånt och sånt, att köra hit och dit. En riktig pärla är vad du är.


Om den förra butiken var svart-vit till mesta delen så är den här super-duper-extra-svart-vit - med ett par inslag av cerise. Tyvärr fick jag inte med mig kameran igår men jag lovar att ta med den och fota idag när allt är klart och lägga ut bilder här på bloggen så fort jag hinner. Men först och främst är ni förstås välkomna att själva beskåda resultatet på plats! På lördag 6/2 är det öppet 10-15 och både za.form och jag ger 10% rabatt på alla våra produkter. Dessutom får den som handlar för över 300 kr en present värd 150 kr, inte så illa eller hur? Varmt varmt varmt välkomna! Hospitalsgatan 6A, Norrköping var adressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar