måndag 22 februari 2010

å här sitter vi å häckar




En tid före jul fick jag och kollegan Anna ett uppdrag av Östsvenska Turistrådet - att ta fram förslag till give away-produkter, vilket jag skrev om här. Det hela utmynnade i en beställning av vykort och musmattor till att börja med och idag har jag suttit och gjort uppdateringar i layouten efter vårt senaste möte. På både musmattor och vykort finns symboler som ska täcka in länets alla 13 kommuner och på vykorten även foton som visar de värden som Östergötland står för: skärgård, göta kanal, städerna, Kolmårdens djurpark - och så gärna lite folk och liv i både sommar- och vinterskrud. 5 foton ska vi välja ut som får med alla dessa värden, ett grannlaga jobb kan jag säga att gå igenom bildbanker för att hitta rätt motiv, uttryck, väder och säsong. Men roligt! Kan inte visa slutresultatet ännu då uppdragsgivaren självklart ska få sista ordet innan allt går till tryck men ett par fina sommarbilder från skärgården frestar jag med så länge. Östgöte guskelov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar