torsdag 10 december 2009

creative flow inför formex


Samtidigt som jag sitter här med ett leende och tänker på ny butiksinredning så är jag mitt i ett annat creative flow inför Formex i januari. Precis idag handlar det om vilka smycken som ska få följa med och bjudas ut till gamla och nya återförsäljare. Några "gamla" kollektioner är givna, frågan är vilken nykläckt eller ännu inte född kollektion som ska tas med. Är mycket inspirerad av en ny gummislang jag har fått tag i så det lutar åt att det blir en serie med den i fokus. Jag är ganska klar med hur det ska se ut men jag vill att varje del i serien ska kunna bäras på minst ett sätt och där återstår en del forskande i möjliga lösningar. För det som på bilden mest ser ut som en spretig igelkott har jag än så länge kommit på tre användningsområden - kan du gissa vilka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar