torsdag 3 december 2009

frost förstärker form





Tog kameran och gick ut i trädgården imorse, det var alldeles fantastiskt vackert med frost på varenda grässtrå och gren med en lite gråmulen men ljus himmel som bakgrund. Frostens lurviga kristallhölje förstärker och förtydligar formerna på ett helt suveränt sätt. I naturen hittar jag ju hela tiden nya trassel som ger idéer till nya produkter. Dock blev jag lite full i skratt när jag senare satt i ateljén/butiken och tillverkade några ringar jag nyligen skapat. Av plast- och gummislangar gör jag spretiga ringar, broscher, halsband och armband. För bara nån vecka sedan hittade jag en ny typ av gummislang - en frostigt vit/transparent. Nu när jag satt och gjorde några ringar av detta frostiga material slog det mig hur stor likheten med gräsruggarna jag fotat i morse var. Trots att jag inte haft någon natur i åtanke den här gången. Som vanligt har naturen varit före med en form. Naturen - formgivaren: 1-0. Minst. Men jag ger igen och tänker skapa nya kort med de frostiga naturbilder jag tog imorse... Antingen blir det julkort till 2010 eller så kan jag inte hålla mig och gör några frostiga nyårskort att skicka till alla man missat skicka julkort till redan i år... En frostig rundgång alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar