måndag 14 december 2009

julpyssel


Hängen av disktrasor, det röda hänger på väggryan "Julbjörk" från za.form.

Idag har jag pysselverkstad - ska bland annat fixa julkort till kunder, leverantörer, samarbetspartners och kollegor. Och eftersom jag gillar man-tager-vad-man-haver-mentaliteten så arbetar jag förstås med något som finns i riklig mängd omkring mig - disktrasor. Fina hängen till julgranen eller bara uppsnyggad trasa till köket får man enkelt genom att klippa ut enkla former ur mönstrade disktrasor. Jag har hållt mig till cirkelformen men självklart kan man göra annat också. Ett tips är att ta till pepparkaksmåtten - rena, enkla, stiliserade former. Hål gör man med ett vanligt hålslag och så sätter man i valfritt snöre/band. Hepp så är det jul igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar