måndag 21 december 2009

i otakt med säsongerna

I Grekland är stenarna redan trassliga...
Nu när vintern har slagit till ordentligt och bjuder på sin allra vitaste och kallaste prakt så sitter jag och tänker på vårkollektioner och tittar på sommarbilder. Disktrasor, handdukar, brickor och smycken är redan bestämt men ännu finns det lite tid att ta fram några nya vykort för en ny säsong. I somras vid stranden på Fårö slog min första kortinspiration till och en serie med 5 olika motiv blev snabbt tillkommen i början på hösten. Under hösten har jag funderat på julmotiv och nu ett par dagar före jul funderar jag som sagt på vår och sommar. Nu ligger bilder från höstens Greklandssemester till grund för kortens utformning. Härliga bilder på hav, berg, grönska, blommor och stenar sorteras och närstuderas för att se vilka som håller måttet och med vilken färg på trassel de ska kombineras. Bjuder på några bilder ovan och ett första smakprov av korten (beskurna) nedan och även om jag trivs utmärkt med vintervädret utanför fönstret så håll med om att det ser rätt härligt ut :)

2 kommentarer:

  1. Form är fint och här ser jag vackra kort du har komponerat! Härligt. Läser i din blogg och trivs...Hälsningar Meta

    SvaraRadera
  2. Tack Meta! Ja det finns mycket fin form i naturen - både i Grekland och här hemma. Det svåra är att fånga både skönhet och känsla i bilderna. Får jag någon mer att längta till sol och medelhav har jag kanske lyckats :)
    hälsningar Erika

    SvaraRadera