tisdag 8 december 2009

många bollar blir det...


Nån gång strax innan millenieskiftet var jag inne i en hobbyaffär och hittade silvertråd och pärlor. Av detta trasslade jag ihop något fjärilsliknande rufsigt hänge. Det blev startskottet till vad som några år senare skulle bli ett företag. Redan i början gjorde jag också bollar av tråden, och det håller jag på med fortfarande. Har ingen aning om hur många bollar det kan ha blivit genom åren, men många bollar är det... Jag gillar dem för att de är enkla i uttrycket men samtidigt drar ögat till sig. Och så kan man ju variera tillbehören i det oändliga. Jag tenderar dock att alltid backa back to basics om jag försöker styra till det för mycket. Basic blir liksom snyggast, som på bilden ihop med en kulkedja. Just nu håller jag på med ett helt gäng halsband som ska bli personaljulklappar på ett företag här i stan. Kuljul helt enkelt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar