onsdag 23 december 2009

i fin julform




Metallgranar inköpta på Wreta Gästgiveri för många år sedan, röda plexigranar Muji, inköpta på Åhléns för några år sedan, vita handgjorda keramikgranar av gotländsk keramiker, inköpta på Roma Kungsgård, rödrandiga glasgranar inköpta i år på IKEA.

Min absoluta favoritform när det gäller jul är granen. Gillar inte tomte- eller änglapynt - rena former ska det vara. Hjärtan visst, stjärnor helt ok men granar ännu bättre. I den stora gröna granen vill jag ha enkelt pynt, slåss varje år mot familjens önskemål och har just precis hängt upp mina älskade såpbubbletunna kulor i klarglas. De har hängt med i många år nu, passar allra bäst i kungsgran har jag konstaterat. Runt om i huset står granar i olika format och material. Med några bildsmakprov vill jag önska er alla en riktigt god jul och hoppas att ni hittar er favoritform under julen. Och självklart säger jag som jag skrivit på disktrasan: Psst! Stressa inte, det blir en god jul även med lite damm under granen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar