lördag 19 december 2009

grönt trassel är skönt trassel


Idag formger jag inbjudan till min Formex-monter mellan kunderna i butiken. Mässan är ju bara öppen för inbjudet branschfolk och mina inbjudningar ska gå ut till återförsäljare och press i början av januari. Vill gärna att den ska vara något mer än bara en bit papper med text. Inför mässan i augusti broderade jag trassel på inbjudan - en hel del broderande blev det med nära hundra inbjudningar som skulle ut. Några av dem sydde jag i bilen på semestern. Nu över nyår åker jag på fjällsemester och jag misstänker att en del fix med inbjudningarna kommer att få göras i stugan om kvällarna. Det är mycket som ska hinnas med nu så då får man ta vara på alla möjliga stunder. Den här gången blir det dock inget broderande men lite klippande, ritande och skrivande ska göras. Temat för min monter och för vårens kollektion är "grönt trassel är skönt trassel" så det ska förstås avspeglas i inbjudan. Vad som blir årets gimmick vill jag inte avslöja helt och hållet ännu men jag kan på ämnet säga att en klädnypa väger 6 gram. Så nu vet ni det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar