onsdag 16 december 2009

ibland blir jag lite trött...


...på att vara kreativ. Att det inte går att stänga av. Om Formex pratar om Creative Flow så är jag snarare inne i en kreativ snöstorm. Fantastiskt roligt men inte under alla tider på dygnet. Som igår kväll, när jag som ofta, låg på årets julklapp (köpte den långt innan den fick utnämningen) för att slappna av i muskler och hjärna för att sova. När jag precis var på väg in i dvalan drog jag undan mattan, gick upp på toa och tänkte sen bara lägga mig ner och gå in i nattsvart mörker - då! Då slår den kreativa forsen till som en murbräcka i sömnen och plötsligt visste jag hur jag skulle göra om två av mina disktrasemönster. Jag hade inte ens funderat på just dessa tidigare men då plötsligt skulle nya tankar göra sig hörda. Det var bara att ta fram anteckningsblocket och notera, för bra var idéerna. Sen ville jag äntligen få sova men nej, då var hjärnan igång och ville tänka mer. Utan att dock komma fram med några mer kreativa lösningar, utan bara ett irrande flöde av att-göra-saker gällande både jobb och julklappslistor. Då blir man lite trött...både fysiskt och mentalt. Efter en vända till på spikarna somnade jag tillslut och nu är det skön morgon med värsta feta flufftäcket ute och livet är fantastiskt igen :) Och ja, disktrasemönstren är redan omritade.

3 kommentarer:

  1. Hej sitter här och hittade din blogg via någon annans. Blir glad att inte vara ensam om just det du var med om igår kväll. Bombardemanget av idéer... Disktrasor?? hur tillverkar du, själv brukar jag väva dem i min vävstol. Titta in på min blogg om du vill.
    Lycka till med möstersamlingen.
    Hälsningar Meta

    SvaraRadera
  2. Tack Meta! Var inne och hälsade på i din blogg, vilka vackra saker du väver! Jo ibland skulle man vilja ha en on/off-knapp eller hur? Mina disktrasor är av wettex-typ, mönstret trycks av ett textiltryckeri i Blekinge.Gå gärna in på min hemsida/webbutik och titta på trasorna och mina andra produkter.

    SvaraRadera
  3. *ler*
    Vet precis hur det är med envis kreativitet. För egen del brukar dock kreativiteten vara så ondskefull att den dyker upp vid de mest olägliga tillfällena. I duschen/badet och ute på långpromenaden. ;/
    Har börjat bära med mig en liten anteckningsbok i fickan för promenaden, men tyvärr går det inte att göra så mycket åt duschen. ;/

    Ser fram emot de nya disktrasorna. Har redan några av dina alster vid diskbänken. ;)

    Ha en riktigt god jul.
    Massor kram

    SvaraRadera