tisdag 5 januari 2010

förvandlingen kan börja


Det är inte bara Formex som snurrar i huvudet, även om man kan tro det på inläggen här. Jag har ju en annan stor grej på gång också: flytt av min butik/ateljé här i Norrköping. Igår såg jag förvandlingen av min blivande lokal från anrik uraffär till designateljé ta sin början. Och det börjar med rivning och kaos som de flesta byggen gör. Linoleumgolvet rivs bort liksom 60-talspanelen på väggarna, det sänkta takets ljudplattor försvinner, ett nytt pentry ska installeras, toan ska bytas och en himla massa vit färg ska dit på väggarna. Ska bli himla spännande att följa förvandlingen. Några få saker sparar jag från de förra ägarnas inredning: ett par 60-talsstolar med svart galonklädsel och ett kassaskåp från jag vet inte när som kan vara bra att ha. Stolarna kommer att ingå i butiksinredningen super-duper-ultra-extraordinär som jag planerar. Idag har jag varit på det stora varuhuset med platta paket för att inhandla lite ny belysning. Det blir faktiskt ett av ett fåtal helt nya inslag i inredningen - det handlar mycket om att återvinna och mixa stilar, åldrar och proportioner och att skapa kontraster har jag tänkt. Med målet att det ska bli något helt nytt som ingen sett förut. I mitt huvud ser det jättebra ut, vi får väl alla se om någon månad hur det faktiskt blir i verkligheten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar