måndag 18 januari 2010

maskinerna går varma


Idag går både cd-brännaren och skrivaren varm. En skiva med bilder som ska lämnas till pressen under mässan, ja inte en förstås utan ett 50-tal håller den stackars brännaren på att göra. Och skrivaren den jobbar med prislistor och produktpresentationer. Och jag, jag försöker färdigställa allt material som behövs, göra ett sista pressutskick innan mässan och så packa, packa, packa. Var i butiken på förmiddagen och packade ihop produktprover, monterinredning, sax, hammare, tejp och annat som kan vara bra att ha när man ska bygga monter. Här hemma ska jag få ihop allt vid datorn först tänkte jag, sedan blir det packning av kläder och annat som behövs när man är hemifrån i nästan en vecka. Jag kan utan att vara allt för vidlyftig säga att det blir en sen kväll. Imorgon får jag hjälp av käre maken att ta mig och alla grejer till Älvsjö och att komma igång med monterbyggandet. En praktisk man med en hel bil full med verktyg comes in handy om man säger så.


Fick för övrigt en kul idé om att ta fram en egen dörrmatta till nya butiken men insåg när jag var där och kollade idag att det inte skulle funka - det går inte in någon matta under dörren. Mörker! Men jag ska nog klura ut något så jag får till det ändå, vänta bara. I butiken var det förövrigt kaos med snickare, elektriker och målare om vartannat. Håll tummarna för att allt blir klart i tid!

Min idé ser inte alls ut så här men den är rätt rolig tycker jag. Funkar dock inte lika bra i butiksmiljö som hemma. Bild lånad från Coolstuff.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar