måndag 11 januari 2010

upp-och-ner-och-bak-och-fram




Ja så kan man beskriva mina tankar kring inredningen av min nya butik. Ett bord blir en hylla, en stol hamnar på väggen och en golvlampa i taket. Lite Alice i underlandet möter Myrorna möter så 2010 - allt sammanvävt av en massa trassel. Just nu ser det inte mycket ut för världen; skitigt, mörkt, skräpigt och ofärdigt. Men om några veckor så sitter jag vid det vackra fönstret mot bakgården och jobbar och bloggar - så himla roligt! Fick veta idag att under de gamla linoleumgolven låg inget stengolv som vi trott, där var bara betong. På typiskt erika-manér blev jag dock jätteglad, ett betonggolv är ju ännu lite mer oväntat och kan bli fantastiskt snyggt. Älskar betong. Men förstås, lite slipning ser ut att behövas för att det vackra sidenmjuka ska komma fram :)

Kolla tex här på Söderköpingsföretaget HTCs världsledande tekniker för att få fram supersnygga, tåliga och hållbara betonggolv. Och så måste jag bara dela med mig av några favoritprodukter i betong från Skulpturfabriken:

Bilder lånade från www.skulpturfabriken.se. Alla produkter formgivna av Stina Lindholm, Skulpturfabriken, Boge, Gotland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar