lördag 23 januari 2010

inspirerande möten

Formex är i full gång och jag har tyvärr varit alldeles för trött för att avlägga bloggrapporter. Det tar på krafterna att 1. stå hela dagarna, 2. vara trevlig hela dagarna ;), 3. ta emot intryck hela dagarna, 4. göra intryck hela dagarna. Men himla kul är det! Och en massa spännande möten blir det. Med återförsäljare, med nya återförsäljare, med nya potentiella återförsäljare. Med press och bloggare. Med möjliga samarbetspartners, med andra formgivare och utställare. Med leverantörer och möjliga leverantörer inte minst. Att få höra om material, tekniker, möjligheter och begränsningar sätter igång tankehjulen. Så nu sitter jag och klurar på nya produkter. Bara embryon än men får tankarna bara ligga och gro i bakhuvudet ett tag så kommer säkert något roligt ut i en framtid. Och mindre klartänkta idéer åker väl ut med badvattnet, precis som det ska vara.

Som ni förstår så hinner jag inte runt så mycket på mässan, det blir några raska promenader till damrummet, men något spännande har jag sett på vägen dit. I avdelningen Young Designer's hittar man alltid något kul och det som sticker ut (!) mest i år för mig är tapeter som sticker ut från väggen i vågor som bildar hyllplan eller lampor. Skitfränt - kolla här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar