fredag 8 januari 2010

både det ena och det andra


Har haft några intensiva dagar, eller ja som det ofta är, med en salig blandning av uppgifter. Håller på att få iväg Formex-inbjudan till mina återförsäljare och samarbetspartners, mer pyssel än man kan tro. Nu har jag i allafall äntligen gjort iordning ett ordentligt adressregister så att jag slipper slå i pärmar och på nätet för att få ihop alla adresser. Det blir bortåt en 100 utskick då det underlättar förstås att ha allt samlat. Att ha med handdekorerade klädnypor i alla utskick tar förstås en del tid också. Sen har jag gjort sista finslipningarna på formen på den give away-sak som jag ska ha i montern på mässan - involverar förstås grönt trassel är skönt trassel. Har också fått hjälp av den ömma modern att börja rensa på lagret här i butiken inför flytten. Några vändor till returpunkt och myror har det blivit men nu är det mesta av det som inte ska flytta med utsorterat, skönt. Och så har jag designat specialtapet till nya butiken, en trasslig historia förstås. Däremellan mailkontakter med leverantörer ang de sista produktproverna inför mässan (kommer i nästa vecka!), med nya intresserade återförsäljare, men min japanska agent, med min blivande hyresvärd som lovat hjälpa mig med uppsättning av specialtapeten (tack Magnus!), med kollegan Anna om diverse saker som behöver fixas inför flytten. Flyttat om lite i butiken för januari-rean, beställt trassel-glasögon till en kund, tillverkat ett halsband till en annan, fixat underlagen för de sista månadernas bokföring till min hjälpreda på den ekonomiska fronten. Formgivning av nya visitkort och etiketter har också blivit gjort, det är liksom ingen hejd på vad en ny adress för med sig... Nu är det fredagkväll och dags att stänga butiken. Förutom att laga hemgjord pizza får det nog bli lite planering av var eluttag och belysning ska sitta i nya lokalen ikväll. Och trots allt detta och just på grund av allt detta är livet i allafall fantastiskt roligt just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar